Informacje, Testy i Recenzje

Zawsze najciekawsze informacje o samochodach PREMIUM

Mercedes E 43 AMG – 2016

Kolejny nowy model AMG w rodzinie
Mercedes-AMG E 43 4MATIC (W 213) 2016

Mercedes-AMG E 43 4MATIC 2016

W połowie marca Mercedes zaprezentował swoje najnowsze dziecko spod znaku AMG – Mercedes-AMG. E 43 4MATIC. Auto będzie wyposażone w 3,0-litrowy silnik V6 biturbo dostarczając moc 295 kW (401 KM) i połączona będzie z napędem na 4 koła gwarantującym optymalną przyczepność z wysoką sprawnością. Moment obrotowy jest przenoszony na poszczególne osie w stosunku: 31% na oś przednią, a 69% na oś tylną. E43 AMG zestrojono z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC z krótszymi czasami zmiany biegów, które w połączeniu z pneumatycznym sportowym zawieszeniem zapewniają niesamowite wrażenia z jazdy.

W najnowszej wersji nadwozia Mercedes nieco zmodyfikował silnik sześciocylindrowy, zwiększając moc o 25 kW (34 KM) do 295 kW (401 KM) przy pomocy dwóch większych turbosprężarek i zaawansowanej elektronice. W efekcie do dyspozycji mamy maksymalny moment obrotowy 520 Nm, który dostępny jest już od prędkości obrotowej silnika 2500 obr. Takie parametry dostarczyły tej limuzynie istnie sportowych parametrów dostępnych jedynie w samochodach sportowych. Nowa E 43 4MATIC osiąga prędkość 0-100 km / h w 4,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mercedes-AMG E 43 4MATIC

Silnik: V6 biturbo

Pojemność: 2996 cc

Moc: 295 kW (401 hp) at 6100 rpm

Moment obrotowy: 520 Nm przy 2500-5000 rpm

Średnie zużycie paliwa: 8.3 l/100 km

Emisja CO2: 189 g/km

Masa: 1765 kg*/1840 kg

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4.6 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h

 

Stylistyka zewnętrzna:

Podobnie jak w pozostałych modelach AMG, także w wersji E 43 4MATIC zostały zastosowane charakterystyczne elementy, które będą wyróżniać ten model spośród pozostałych wersji E. Silny charakter w przednim pasie auta zapewniają trzy duże otwory, Środkowa kratka z chromowanymi w wysokim połysku kółkami z czarnym napisem AMG stanowią dalsze rozpoznawalne elementy modeli AMG 43. Patrząc na bok auta, na pierwszy rzut oka wyróżniają się pięcioramienne 19-calowe felgi aluminiowe malowane na wysoki połysk w kolorze czarnym.Tył samochodu to charakterystyczne pasemka, oraz chromowane i zintegrowane po dwóch stron podwójne rury wydechowe, które podkreślają sportowy charakter i dusze AMG.

Stylistyka wnętrza:

Wnętrze pojazdu również zdradza wyjątkowość wersji AMG. Kierowca i pasażer mają z przodu do dyspozycji sportowe fotele, które podczas sportowej jazdy zapewnią bardzo dobre trzymanie boczne. Skórzana tapicerka w kolorze czarnym połączona jest z czerwonymi przeszyciami. Boczne wykończenia drzwi oraz deski rozdzielczej również wykończono czerwonymi przeszyciami, aby nadawały wyjątkowej elegancji i stylu. Tak stylowe wykończenie zostało uzupełnione przez czarną podsufitkę, czerwone pasy oraz ekskluzywne wykończenie pedałów, za pomocą których kierowca steruje mocą E 43.Standardowo model ten wyposażony jest w sportową spłaszczoną na dole wielofunkcyjną kierownicę obszytą czarną skórą z czerwonymi przeszyciami.

Duża moc, niskie zużycie paliwa: silnik AMG 3,0-litry V6 biturbo

Silnik V6 biturbo oferuje wysoką moc w połączeniu z niskim zużyciem paliwa i emisji spalin. Wysoka moc 295 kW (401 KM) wynika między innymi z zastosowanych nowych i większych turbosprężarek oraz wyższego ciśnienia powietrza doładowującego 1,1 bara. Kolejną nowością jest zastosowanie specjalnej powłoki NANOSLIDE®, która technologicznie została zaczerpnięta rodem z Formuły 1. Dzięki tej technologii zwiększono żywotność silnika oraz zmniejszono tarcie, co w konsekwencji przełożyło się również na zwiększenie wydajności.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia 9G-TRONIC

Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC została specjalnie dostosowana do wymogów nowego E 43 4MATIC. Twórcy AMG udało się jeszcze skrócić czas zmiany biegów za pomocą specjalnego oprogramowania. Dostępne są różne tryby zmiany biegów: Comfort, Eco, Sport, Sport PLUS. W szczególności tryby Sport oraz Sport Plus dostarczają kierowcy niezapomnianych wrażeń, by radość z jazdy była jak największa. Istnieje również możliwość wybrania trybu manualnego. Zmiany biegów dokonywane są za pomocą łopatek znajdujących się na kierownicy. Skrzynia zachowuje się wtedy tak, że kierowca jadąc na wybranym biegu i osiągając graniczną prędkość obrotową silnika, nie będzie zmieniała automatycznie biegów na wyższy. Kierowca zatem w pełni ma kontrolę nad biegami i momentem kiedy będzie chciał dokonać zmiany.

Zawieszenie:

Producent z Affalterbach postarał się aby auto było zwinne, neutralnie zachowywało się na zakrętach i posiadało świetną przyczepność nawet podczas szybkiej jazdy. Było to możliwe do uzyskania dzięki specjalnie zaprojektowanemu zawieszeniu AIR Body Control. Układ zawieszenia możemy dostosować wg dostępnych trzech trybów: „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus”. Dzięki temu możemy wybrać zakres pomiędzy wysokim poziomem komfortu na dłuższych trasach i sportowym charakterem do dynamicznej jazdy.

Dostępność:

Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC miał swoją światową premierę podczas New York International Auto Show w marcu 2016 roku. Wprowadzenie na rynek i dostępność planuje się na wrzesień 2016.

 

 

 

 

Back to top